Aplikasi WhatsApp Personal dan WhatsApp Business


Assalamualaikum 🤗

Selamat malam, hai ingat dah malam tak boleh membebel ke? Sebab kan tadi dalam Group TEDI Mommy Gojes bertanya. Terbuka untuk kak nanad cerita di mana sebelum Fon kak nanad rosak. Jadi kak nanad masukkan 2 sim kat salam phone hitam kak nanad ni. 


Bila dah pakai dua sim, kak nanad perlu 2 WhatsApp jugak. Satu untuk personal satu lagi untuk bisnes. Sebab kak nanad mudah untuk bezakan siapa sahaja mesej kak nanad. 


Untuk personal nombor kak nanad, kak nanad tak ambil order. Untuk WhatsApp bisnes kat situ semua akan tahu nombor talifon kak nanad 017-305 6439 ,nombor talifon ni dah Lama kak nanad guna dan rasa sayang bila dah serasi. Tapi untuk nombor personal juga penting bila nombor talifon kak nanad bagi sama. 016-*** 6439 nombor belakang kak nanad bagi sama, sebab nombor talifon mak kak nanad pon tertukar dan kak nanad bagi nombor yang sama untuk mak kak nanad 010-*** 6439. Mujur la mak kak nanad tak marah, tapi terasa bersalah. 😬



Okay, mudah sahaja untuk pengguna Android atau iPhone. playstore & App store. Sama je tapi selalunya untuk iPhone ada berbayar dan tidak. Android pon sama. Sebab kak nanad guna Android, jadi pengguna Android je yang kak nanad tahu tak berbayar. 






Download kat playstore, cari WhatApp Business lepas download, setup untuk yang mana kat sini boleh label untuk customer. 


Kak nanad bagi video pendek dari phone kak nanad kalau dah download tu boleh tengok video ringkas dari kak nanad.


Tutorial untuk tukar ayat autoreply di WhatsApp Business



Terima kasih sudi tengok, 💐 bunga untuk yang sudi tengok tu. 🤗

0 Comments

Sayang Saya

Love