Menjaga Perasaan Orang Lain

Assalamualaikum Reader
Kak Nanad ☺ 🤗

Lewat malam juga kak nanad masih menaip. Sebenarnya tak nak berkata apa bila kak nanad sedih bila melihat seseorang tidak menjaga perasaan orang lain. 


Kak nanad pon sering lalai menjaga perasaan orang lain ,tak pelik kalau orang lain tak menjaga perasaan kak nanad sebab selagi kita sendiri tak mampu menjaga perasaan orang lain, jadi jangan la kak nanad marah kalau orang lain tidak menjaga perasaan kak nanad .


Tapi ,selepas kak nanad dengar ceramah Ustaz T . Hanan Attaki : Cara Nabi Menjaga Perasaan Orang Lain


Ya Allah, rasa malu bila kak nanad sendiri tak pernah menjaga perasaan di sekeliling kak nanad. 

“Wahai anakku! Sesungguhnya lama bersendirian itu dapat memahami untuk berfikir dan lama berfikir itu adalah petunjuk jalan ke syurga.”

Nasihat di atas , Salah satu dari nasihat kak nanad baca kat sini

Sumber : Luqman Al Hakim Kepada Anak-anaknya. 


TERBACA KISAH YANG SAMA DARI FOUNDER DIANZ VITAMIN KAK NANAD : FB - NURUL DIANA







Menangis bukan kerana sedih . Tapi kak nanad pernah berada di dalam keadaan itu . Cuma kak nanad seorang yang tak mampu meluahkan secara jujur. Kak nanad diam dan kak nanad cakap kak nanad pon tak dapat. Tapi , ingatlah satu untuk positifkan balik diri kita. 


Meminta & Percaya pada yang satu . ALLAH. ALLAH lebih mengenali kita sebagai seorang hamba yang hina. Kalau Allah tak kenal kita, macam mana kita nak kenal Allah.



"Ya Allah , aku tengah bersedih sangat sekarang sebab aku tengah susah. Tapi aku tahu ada orang lain lagi susah dari aku sekarang. "


Sebab ada suatu hari kak nanad rindu sangat dengan anak-anak . Susahnya rasa rindu sampai rasa runsing dan sedih . Allah Maha Mengetahui masa itu . 


Tiba-tiba kak nanad tengok Facebook mendengar berita tentang Seorang ibu kehilangan anak ketika ditinggalkan di rumah pengasuh dan di dapati pengasuhnya mendera dan bunuh anaknya dengan cara meletakkan anaknya di dalam peti ais .


Kak nanad menyaksikan ibunya menjerit meminta anaknya . Allahuakbar ( Allah Maha Besar) . Berjurai air mata kak nanad nasib tak banjir. Tapi terus rasa sedih dan sedekahkan Al-Fatihah untuk ibu itu dan keluarganya. 


Terdetik dalam hati yang alpa ini, 



Saat kak nanad tengah sedih masa itu , ada orang lagi sedih. Syukur Ya Allah kau beri kekuatan dan kau hilangkan kesedihan aku melalui air mata yang sudah keluar ini. Semoga diberikan kekuatan buatnya. 



Celoteh kak nanad untuk Mak TEDI : Dian, InsyaAllah, ibu itu dapat apa yang dia ingin. Ibu mengandung memang tak dapat kawal emosi diri sendiri . Jangan salahkan ibu tu sebab dah hantar mesej , ibu tu cuma berharap macam mana dia nak atasi kesedihannya.



~ Leader Team Kak NaNad ~
#teamkaknanad

0 Comments

Sayang Saya

Love