Pure Essential Oil : Product Review



Assalamualaikum Reader!



Kaknad review Pure Essential Oil - LavenderSebelum terus taip entry, kaknad pasang lagu Ainul Mardhiah - UNIC.



Kak nad pinjam gambar ehsan Google je lah 🤣



Sebelum ni tak pernah terfikir untuk mencari wangian Lavendar tapi semalam semasa pergi ke MR D.I.Y BERA, terus mencari wangian apa yang sesuai untuk merawat mood dan perasaan kak nad ketika itu.



Sebab kak nad dah lama tak membeli wangian ini. Tapi kak nad memilih Lavender kerana memang tengah musim yang sangat susah nak terang sebab bila ada masalah dengan manusia lebih berat dari ada masalah dengan benda kan?



Kegunaannya

Untuk terapi diri kaknad sendiri 😂 Selain itu, disebabkan oleh struktur molekulnya yang kecil, minyak penting yang digunakan untuk kulit boleh diserap ke dalam aliran darah.



Mereka juga mencapai darah akibat molekul aromatik yang dihirup. Di dalam paru-paru, mereka melalui kantung udara kecil ke kapilari darah sekitar dengan proses penyebaran.



Sekali dalam aliran darah molekul aromatik berinteraksi dengan kimia badan.


Lebih teruk daripada ciri-ciri perubatan mereka, hanya mencium minyak penting dapat menaikkan semangat dan membuat anda merasa lebih baik.



Ini kerana rasa bau adalah aspek yang saling berkaitan dari kawasan otak yang terutama berkaitan dengan emosi dan ingatan.


Sesungguhnya, pengaruh aroma ini terhadap jiwa telah menyebabkan beberapa aromatherapists untuk mengamalkan apa yang sekarang dipanggil 'psycho-aromatherapy', di mana minyak digunakan semata-mata sebagai bahan yang meningkatkan mood



Sifat-Sifat Minyak Essential


Walaupun setiap minyak penting mempunyai sifat tersendiri, ramai juga berkongsi beberapa tindakan terapeutik yang biasa.


Semua pati tumbuhan adalah antiseptik ke tahap yang lebih besar atau lebih kecil.


Terdapat banyak kegunaan penting dalam aromaterapi perubatan seperti merawat ketidakseimbangan Hormon.


Untuk aromaterapi sistem saraf pusat, aromatherapists percaya bahawa minyak penting yang cukup diserap melalui kulit dan ke dalam peredaran sistemik untuk mengenakan tindakan farmakologi.


Walau bagaimanapun, penyedutan molekul aromatik adalah satu lagi laluan penting.


Telah didapati bahawa minyak penting mencapai aliran darah lebih cepat melalui penyedutan berbanding dengan pentadbiran lisan.


Aroma-aroma yang menindih memberikan caj awal yang membersihkan kepala dan membangkitkan pancaindera.


Perasaan ini secara beransur-ansur memberi laluan kepada sensasi luas yang mungkin juga dianggap sebagai rasa tenang.


Menggunakan Minyak Pati Essential


Untuk kesihatan anda, aromaterapi komplementer minyak penting boleh meningkatkan kehidupan anda dan membantu mencegah penyakit.

Dengan membangkitkan deria bau dan sentuhan, kita dapat melegakan ketegangan, meningkatkan tidur, meningkatkan mood dan meringankan banyak penyakit fizikal.




0 Comments

Sayang Saya

Love