Sahabat Positive 💖

26 April 2011

Ben Ashaari Kenang Masa Sekolah

Assalamualaikum..

image

waa...tq abg beng wat segmen cam gini..:))

nad nak berciter niey..nak citer tyme skolah rendah xingt sebab ilang ingatan..

tyme tadika ingat r..:))

boley plak macam tu kan??
dulu dan sekarang nad ni memang cengengeng dalam erti kata lain kuat menangis..:))
dulu masa nad tadika salu g skolah sowang2..pastu ader sekumpulan budak nakal niey..sebaya nad jugek..
1 pompuan and 3 lelaki...dowang buli nad di tengah jalan sampai nad menangis..smpai sekarang nad fobia dengan budak 4 owang tu...even dorang lupe..nad yang tak akan luper..

tyme skolah menegah...

Form 1 hingga Form 2 nad skolah kat SMK Bandar Kerayong..wa...tyme tu nad kenal budak2 krayong..huhu..kemain jahat ag nad ni rupernyer..nad jadi pengawas pertengahan Form 1..tapi,kawan2 nad tu rajin r ngajak nad ni g jalan2 satu skolah..cari bofreng..:))
biler jumpa pengetua jer..kitorang cabut,masuk kelas n wat muker tak bersalah..
pastu nad ponteng sekolah..panjat pagar sekolah..tyme tu pakai baju KRS..last2 baju nad tersangkut kat pagar..hadoi...kitorang kuar gak...pergi r jalan2 wat muker tak bersalah..tiber2 kitorang lalu r depan umah cina tu...tah cm ner anjing tu macam menyampah tengok kitorang...dyer pon menyalak2...pastu kejar kitorang...wah...kitortang terus bertukar menjadi ahli sukan yang berjaya tyme tu..:))

Form 3 hingga Form 5 nad tukar sekolah baru untuk anak felda..:(
SMK Triang 3..nad masih lagi jadi pengawas tyme tu...smpai jer Form 4,konon bijak pandai..nad masuk kelas 4 Sains 2..:))kekal smpai Form 5...ha...tyme Form 5 tu nad da jadi meggila,,,kah kah..jadi malas nak bekerja sebagai pengawas dan nad bertukar menjadi mawas...:))

konon2 stylo r tu..pkai baju tudung putih,baju putih,kaen singkat,kasut hitam..hish memang nakai...Form 5 dah nak SPM..perangai nad giler2 xberubah2..cikgu2 sumer dah menyampah tengok nad ni agknyer...tapi nad tak pernah di gantung sekolah..:))
Tiber r satu hari tu..nad dapat mimpi...Nak,belajar r sungguh2,,,hadui...mak nad usap pala nad..:(
Shahdu giler...nad ni memang minat 1 jer mata pelajaran..Matematik Moden..Bukan Add Maths Okay..
(mimpi di atas tu hanya rekaan semata-mata cumer)
Actually cikgu nad bagi ceramah..dyer cakap...awok sumer ni blajo r sungguh2..sok da tua baru nak menyesal...naper r aku tak belajar betoi2 dulu..pastu nad pon tekad r..belajar betoi2...dalam masa yang sama suker nyakat budak Form 1..:))

SPM nad xbagus pon..

3 jer credit..:(



Post a Comment