DOA KU BUAT MEREKA


Assalamualaikum..


Santai Bersama BEN ASHAARI

Ceritakan satu kenangan yang anda amat kesali dimana anda pernah  membuatkan hati kedua ibu bapa anda tercalar hatinya kerana perbuatan anda tu ... Ini sekadar satu pengajaran dan tauladan yang patut kita kongsikan bersama memandangkan skang ni cuti sekolah dan ramai adik adik kita dok membaca blog..


nak bercerita ni..copy entry yang lepas jer ni yer..jom nad nak citer pasal doa seorang ibu yang begitu mustajab..klik video kat bawah tu dulu..baru baca entry..:)



4 tahun lepas nad tinggal kat KL..jarang balek...raya pon mak yang kene pergi dekat aku..jadi..di pendekkan cerita..mak selalu suruh aku balek pahang..cari keje kat sana..tapi aku selalu kata...wat apa keje kat sana...bukan ada apa pon...dah lah gaji sikit..tak nak lah nadia keje kat sana...nadia nak keje kat sini..

macam tu lah seterusnya..sampai setiap bulan dia suruh balek..bertahun-tahun jugak dia asyik ulang bende yang sama..

tapi aku ni memang degil..macam tu lah perangai aku..

tapi pada tahun lepas..ada suatu kejadian pahit telah berlaku dalam hidupku..iaitu,,aku hilang perasaan untuk bekerja..jadi malas jer..sampai aku berhenti keje...tanpa gaji sebab aku tak buat surat...

aku pon balek kampung...mak aku dengan perasaan gembiranya memeluk aku.
mak aku pon bertanya kat aku keesokannya.."nadia,ko nak keje kat kl lagi ke?"
aku pon menjawab.."entah lah mak...rasa macam malas nak keje lah..."
mak aku pon menjawab.."tak payah lah keje..takde sape teman mak kat umah...dah lah ko sorang je mak ada..mak dah tak de sapa2 dah..."
Ya Allah...kat situ jugak aku menangis bila mak aku cakap macam tu..:'("
mak aku cakap.."tak lama lagi wan nak pergi umrah..boleh teman mak kat umah wan nanti.."
sambil senyum..aku pon angguk jer..ye la mak..nadia tak kan tinggal jauh dari mak dah...tengok mak senyum...masa tu lah hati aku sebak sangat..
pastu mak gembira sangat..dya cakap tahun ni dapat puasa dengan mak..Ya Allah..

masa tu baru aku teingat aku jarang bersahur dan buka puasa dengan mak..:(

tiba satu malam mak baru ciap sembahyang..aku pon masuk bilik dya...dya cakap..
"nadia.ko nak tau tak kenapa ko lembut hati nak tinggal sini dengan mak?"
aku pon tanya lah balik.."kenapa mak?"
mak aku tak pandang aku..lalu menjawab..

mak selalu berdoa setiap kali mak solat..."Ya ALLAH,lembutkan lah hati anakku untuk tinggal disini bersamaku..kerana hatiku selalu risau mengenangkan dia jauh disana.."

menitik air mata aku...aku pon peluk mak...mak...maafkan nadia..:'(
bila aku kenang balek perangai aku yang dulu..tak sanggup untuk aku ingat balek..sebab jahil sangat rasanya..:'(

moral of storie

sekarang aku dah dapat keje yang baik..Alhamdulillah..semua berkat doa mak..berkat tinggal dengan mak..:)
dan video kat atas tu leneh kurang macam aku..:(..jadi korang jangan lah jadi macam nad..:'(

Sekarang nad cuba memuaskan hati ibu bapa nad..Amin..

terima kasih kerana sudi baca..:(

Vote Nad Kat Peserta Contest Mata Paling Cantik..tapi like page tu dulu tau..:)








14 Comments

Sayang Saya

Love