15 May 2019

Aktiviti Puasa

Assalamualaikum 🤗
Salam 10 Ramadhan.


Pagi ni boleh tak sedar sahur , bangun pukul 6.20 terus solat dan siap pergi kerja .





Aktiviti di bulan puasa ni , rasa macam padat sangat padahalnya bila di fikir balek, apa je yang nad dah buat?



Sebab banyak di jalan je kerjanya 😁



Buat masa ni dapat jugak buka puasa bersama keluarga . Tapi ada masa jugak tak berbuka sama.



Tak lama lagi dah nak raya. Sibuk kemas rumah je .

02 May 2019

Bekerja Sendiri VS Bekerja Dengan Orang


Bekerja sendiri adakala seronok sebab tidak terikat dengan punch card boss.



Tetapi bekerja sendiri kena rajin , kalau terperuk je memang tak jadi kerja 😂






Tapi ada masa rindu sangat dengan tempat kerja lama 🙂




Hampir 4 tahun penuh suka duka di tempat kerja lama










Baru setahun tidak bekerja, sekarang sibuk mencari kerja dah 😁



InsyaAllah ada rezeki kaknad 🤗



24 April 2019

Rasa Sedih, Kecewa & Air Mata

Rasa sedih, kecewa & air mata adalah penghapus dosa.



Allah uji kita, sebagai tanda mencuci dosa. Walaupon orang itu telah bercakap dengan menyakiti hati kita . Tak perlu kita marah orang tu, tapi kita perbetulkan diri kita .



Istighfar sebagai penghapus dosa kita . Allah uji kita dengan rasa sedih ,kecewa & air mata tu sebagai tanda penghapus dosa .




Allah kirim teman yang menyakitkan hati kita sebagai ujian . Sebab kita punya banyak dosa . Semakin Allah sayang kita , Allah akan uji .



Allah nak bagi kita kebaikan, lagi Allah uji.






Nad suka dengar ceramah ustaz Hanan  Attaki ni . Walaupon kita menangis , tak perlu kita tunjuk kesedihan kita tu . Allah tahu apa yang kita rasa .



Tapi menangis tu elok. Menandakan hati kita masih peka dengan keadaan sekeliling.




yakin dengan apa yang kita rasa sekarang ni, Allah nak bagi hadiah yang lagi hebat .



Yang penting Yakin ..