Friends of Miss Nadya

VIEW & SHARE THIS CAMPAIGN !!

26 April 2011

Ben Ashaari Kenang Masa Sekolah

Assalamualaikum..

image

waa...tq abg beng wat segmen cam gini..:))

nad nak berciter niey..nak citer tyme skolah rendah xingt sebab ilang ingatan..

tyme tadika ingat r..:))

boley plak macam tu kan??
dulu dan sekarang nad ni memang cengengeng dalam erti kata lain kuat menangis..:))
dulu masa nad tadika salu g skolah sowang2..pastu ader sekumpulan budak nakal niey..sebaya nad jugek..
1 pompuan and 3 lelaki...dowang buli nad di tengah jalan sampai nad menangis..smpai sekarang nad fobia dengan budak 4 owang tu...even dorang lupe..nad yang tak akan luper..

tyme skolah menegah...

Form 1 hingga Form 2 nad skolah kat SMK Bandar Kerayong..wa...tyme tu nad kenal budak2 krayong..huhu..kemain jahat ag nad ni rupernyer..nad jadi pengawas pertengahan Form 1..tapi,kawan2 nad tu rajin r ngajak nad ni g jalan2 satu skolah..cari bofreng..:))
biler jumpa pengetua jer..kitorang cabut,masuk kelas n wat muker tak bersalah..
pastu nad ponteng sekolah..panjat pagar sekolah..tyme tu pakai baju KRS..last2 baju nad tersangkut kat pagar..hadoi...kitorang kuar gak...pergi r jalan2 wat muker tak bersalah..tiber2 kitorang lalu r depan umah cina tu...tah cm ner anjing tu macam menyampah tengok kitorang...dyer pon menyalak2...pastu kejar kitorang...wah...kitortang terus bertukar menjadi ahli sukan yang berjaya tyme tu..:))

Form 3 hingga Form 5 nad tukar sekolah baru untuk anak felda..:(
SMK Triang 3..nad masih lagi jadi pengawas tyme tu...smpai jer Form 4,konon bijak pandai..nad masuk kelas 4 Sains 2..:))kekal smpai Form 5...ha...tyme Form 5 tu nad da jadi meggila,,,kah kah..jadi malas nak bekerja sebagai pengawas dan nad bertukar menjadi mawas...:))

konon2 stylo r tu..pkai baju tudung putih,baju putih,kaen singkat,kasut hitam..hish memang nakai...Form 5 dah nak SPM..perangai nad giler2 xberubah2..cikgu2 sumer dah menyampah tengok nad ni agknyer...tapi nad tak pernah di gantung sekolah..:))
Tiber r satu hari tu..nad dapat mimpi...Nak,belajar r sungguh2,,,hadui...mak nad usap pala nad..:(
Shahdu giler...nad ni memang minat 1 jer mata pelajaran..Matematik Moden..Bukan Add Maths Okay..
(mimpi di atas tu hanya rekaan semata-mata cumer)
Actually cikgu nad bagi ceramah..dyer cakap...awok sumer ni blajo r sungguh2..sok da tua baru nak menyesal...naper r aku tak belajar betoi2 dulu..pastu nad pon tekad r..belajar betoi2...dalam masa yang sama suker nyakat budak Form 1..:))

SPM nad xbagus pon..

3 jer credit..:(



15 comments:

Athirah Mustafar said...

hye2! dari segmen abg ben.. rindu kan zaman skolah dulu... :)

nadia said...

best2x...hehe...b funny...:)

umie said...

haha,tula nakai sangat sape suh ponteng class...
sy follow yer..:-)
jom bace kisah sy la..
http://sitiumairahsaat.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-kenang-masa-sekolah.html

miss nadya said...

@Athirah Mustafar::athirah..betul tu..:))

miss nadya said...

@nadia::best sgt..:)

miss nadya said...

@umie::umie..hik hik..tu la pasal..nakai ag..:))

::Mastura Zakaria:: said...

part best tu monteng..hahahha

Alya Esprézzo ✿ said...

cakk cakk..hehe teringat zaman skola, blogwalking dari abg ben ! jom vote abg ben ! :)

http://alyaesprezzo.blogspot.com/2011/04/vote-ben-ashaari.html

FARAH LIYANA said...

blogwalking dr blog abg ben.

sy di #26

http://i-loveyoubeby.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-kenang-masa-sekolah.html

jom terjah blog saya :)

fuuyooh said...

salam kenal..dtg dari blog abg ben..hehehe
Pesan nenek

EJA said...

ohh mcm tu cerita masa kamu kt sekolah ye..

jom follow blog si kembar ni..ada cerita disebalik kami di sini jgn lupa komen
http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-kenang-masa-sekolah.html

miss nadya said...

@::Mastura Zakaria::::aik,mastura suker monteng gak ea..;p

miss nadya said...

@Alya Esprézzo ✿::alya,jom masuk parti digi..:))

miss nadya said...

@fuuyooh::salam kenal dan tq..:)))

miss nadya said...

@EJA::tu lah saya..:))