Friends of Miss Nadya

13 April 2011

Ben Ashari Bicara Kasih Ayah



Kalau nak join..klik header di atas..^^
Jap nak copy laju2 header Abg Ben :)

Pertama

Dulu bila seronok, aku cari. ...pasanganku
Bila sedih, aku cari....abah
Dulu Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....abah
Dulu Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....abah
Dulu Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ayah Sedunia Abah"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. abah ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon abah
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk abah

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk abah?
abah bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya........
Tapi kalau abah sudah tiada..........

Kedua


Ayah...RINDU Ayah.... RINDU SANGAT....Even jarang jumpe..:'(

Dan akhir sekali betapa ramai yang sembahyang JENAZAH ayah......
Al-fatihah utk ayah kandungku..Amin (Abdol Karim Bin Md Daros )

Cara Terbaik Mendidik Anak-Anak Di Zaman sekarang
Kisah-kisah teladan juga akan membangkitkan anak-anak untuk mengambil teladan dari orang-orang yang mempunyai tekad kuat dan mau berkorban, sehingga ia akan terus naik menuju derajat yang tinggi dan terhormat.


Kisah kat atas tu mmg utk abah..kat bawah tu utk ayah..:(

Untung nad ader dua mak n dua ayah..thanks sudi baca..


Lari laju2..nak bg link kat abg ben..:'(





26 comments:

wanie misa amane said...

salam, saya dah baca entry awak, semoga terus tabah yea
dari segmen abg ben ^__^

miss nadya said...

@wanie :: waalaikumsalam..thanks wanie..:(
thanks again shudi jari wak menyinggah..:)

Fuuyooh said...

salam .. pak aji datang tawaf cni .. hehe

lagu khas untuk ayah :

http://www.youtube.com/watch?v=H8a43fgs26I

☀ Izzaty Hedry☀ said...

singgah c ney baca entry nadya..:)


http://cekedismanis.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

Dekcik said...

singgah lah blog dekcik..
bce ngah penuh hayati..

http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

mas saari said...

singgah baca entri tentang ayah!
begitulah pengorbanan seorang ayah..

cik najihah said...

suke puisi kat atas tu...

fashah84 said...

salam..

kasih ayah sampai ke syurga..tiada duanya..

MyMye MyMya said...

Singgah sini baca entri :D

Hazrina Erin said...

ayah adalah yg terbaik!^^
semoga awak terus tabah! al fatihah buat beliau~

mari2 singgah^^
http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

waN Mohd Salim said...

assalamualaikom .. saye singgah bace entry ayah and follow akak .. kalau sudi singgah la kat blog saye

http://www.penulissenja.com/

Nini Hartini said...

fuhhhhh...finally jumpa gak..hehehe...dah follow...

miss nadya said...

@Nini Hartini :: maceh maceh..;)

miss nadya said...

fuuyooh :: thanks nyudi menafaw kat shini..;P

miss nadya said...

wan :: waalaikum salam...trima kaseh yer adek wan shudi baca entry akak n follow memollow skali..:)
baik..:)

miss nadya said...

izzati..thanks.nnti nadia g saner laju2..:))

miss nadya said...

dek cik,baik..:)

miss nadya said...

mas saari..betul tu..:)

miss nadya said...

cik najihah :: yup..trima kasih..:)

miss nadya said...

fashah :: yup..betul tu..:)

miss nadya said...

mymy :: trima kasih sudi nyinggah..:)

miss nadya said...

hazrina :: betul tu...trima kasih..amin..:)

Cik Cempaka said...

Jangan lupa sentiasa doakan arwah yer.. ^^

fRaMe+LenSeS said...

tade yang lebih tacing dari kisah Ayah dan Mama.

Nadh sayang ayah nadh jugak.. ;)
Salam singgah salam ziarah dari nadh..
kita jadi anak soleh solehah untuk Ayah ye. yang mendoakan kebahagiaan depa dunia dan akhirat..

Nadh datang melawat ni.. ;)
kisah anak Ayah Budak Nakal

miss nadya said...

Cik Cempaka :: terima kasih..amin:)

miss nadya said...

nadh :: trima kaseh..:)