Friends of Miss Nadya

VIEW & SHARE THIS CAMPAIGN !!

16 August 2011

Pensel zaman sekolah dulu kala....


Assalamualaikum..

Salam 1 Malaysia...selamat malam..sekarang mata ni tak nak tid0 pulak..nad kemas meja nad tadi tiba-tiba muncul seek0r pensel yang berukuran 8cm..eh eh bukan seekor tapi sebatang..

Tiba-tiba nad teringat pesan mak kepada nad dulu masa nad kecik-kecik..

Dulu,nad ni tak suka simpan pensel pendek-pendek macam tu..tiba-tiba mak datang sambil bercerita..

K0 ni nadia cuba jangan membazir..benda tu boleh pakai lagi...



Mak p0n memulakan cerita dia..dulu masa mak kecik-kecik..bila arwah at0k teng0k pensel mak pendek macam tu,dia amik kayu pas tu ikat kat ujung pensel..dah nampak panjang..

Nad senyap,pastu nad cuba wat macam mak cakap..sekali pergi sekolah..kawan-kawan kelas cakap nad ni miskin..tak mampu beli sebatang pensel..

Nad balik rumah..menangis teresak-esak sehingga terkeluar sebaldi air mata..nad ngadu kat mak pasal pensel tu..mak p0n pujuk..kita bukan miskin..cuma kita belajar erti berjimat..

M0ral of the st0ry :
Pentingnye berjimat cermat..dan nad ni amat cengengeng(hati mudah tersentuh)
~update use mms~

5 comments:

ANISA said...

teringat time dlu2 ada orang kata
"jangan simpan pensel kontot2 sgt,nnt pendek umur" dan...
"jangan sharp dua 2 belah (bahagian atas dgn bawah)"sebab apa...tak ingat la hehehe
nice entry~~

Mr.Thinker@Ali said...

teringat dulu2, bila mata depan macam hampeh, korek blakang pensel. x lama tu kena marah. habis pensel di buang dan gunakan pensel yg baru sehingga the last sharpen. hahaha. :)

miezah said...

teringt jgk zamn pensel tuu ..
klu pndek jer bli yg baru ..
hoho .. ^^

My Name is Mar said...

Uit,...
Jimat betul...

AFINA said...

tak tau nak ckap ape . pensil yang pnjg tu pon saye buang jugak . eh ?
kejamnye perangai . nanti tk buang dah . hehe .