Tips Buat Bloggers #2

Assalamualaikum..

Komen dan jejak kembali saya masih belum di buat..Ini entry panjang..sila bersiap sedia pakai tali pinggang kaledar dan helmet untuk baca entry ini..:p **Tipu je**

Baru sekejap tadi layan 1 Tube Beutiful Nara >> 1tube.my | Segmen

Gambar curi dari pakcik google

Seperti sedia maklum sebelum ni saya pernah buat Tips Buat Bloggers #1. Kenapa saya buat tips macam tu?
Kerana semua orang tidak akan berjaya tanpa tips atau usaha dari diri sendiri..Baca jika anda ingin faham betul-betul.

Jangan ingat saya berjaya sekarang tanpa usaha ya, ingat senang ke mahu berjaya macam sekarang? Banyak kenagan pahit dan manis untuk menjayakan diri sendiri.

Terus Belajar salah satu tips dari  Tips Buat Bloggers #1  itu penting kerana Internet bertukar sangat pantas. Peraturan baru juga mendatang jadi teruskan belajar dan jangan ketinggalan. Kalau tidak,pengunjung blog kamu lari.

Sekarang saya nak sentuh berkaitan Vlog  Ben Ashaari dan Beutiful Nara..Tips untuk berjaya..


  1. Usaha Tangga Kejayaan :: jangan harapkan orang untuk berjaya ya..
  2. Cari Identiti Sendiri :: apa tujuan buat blog? untuk informasi macam Admin Duniakongsi? berita seperti sebaran maklumat dan pengetahuan a.k.a Lulu Caldina? Guna Akal berfikir,guna hati merasa dan guna jari meluahkan a.k.a Nuyui? Rajin memberi freebies a.k.a FizGraphic? Blog shop ke ?
  3. Jadi di situ korang harus berfikir, macam saya buat blog. Apa tujuan saya buat blog? Saya kongsikan tips yang belajar. Kongsi ilmu hal anak-anak Sugar Glider
  4. Buat blog itu biar ada isi kandungan tersendiri.


Sampai tu sahaja sebab tetiba otak blank. Jangan marah ye kawan-kawan..Harap tips di atas boleh membantu kawan-kawan.

p/s :: Ashraf Latif dengan si Dorky (Same Person) nih suka panggil saya otai..Saya bukan otai..**buat suara seakan-akan menjerit sambil hentak kepala di dinding**..

14 Comments

Sayang Saya

Love