Tips Buat Bloggers


Assalamualaikum...

Semalam nad di landa masalah jiwa dan raga...lepas tu menangis...cara nak luahkan kesedihan tu..nad pergi selongkar buku dekat almari luar. Bagus tak idea nad tu??sila katakan bagus..

Lepas tu nad pon terbaca InTrend lama. Tahun 2009 punya kot. Selongkar page by page..terjumpa pulak tips tu. Apa lagi,dengan rajin yang teramat sangat. Nad taip untuk korang. Jom baca.

Tips buat bloggers ketahui dengan tips yang di beri..:)

pinjam kat pakcik google

Definisi Matlamat
Pastikan matlamat kamu. Ia hanya untuk suka-suka atau dikenali? Ada bloggers menjadikan ruangan blog mereka sumber rezeki dengan masuknya iklan dan sebagainya. Tentukan matlamat kamu.

Kenal Pasti Audien
Apakah golongan sasar kamu adalah remaja?Jika begitu blog kamu perlu meriah dengan warna dan fancy. Melainkan golongan kamu adalah ahli korporat.

Konsisten
Blog adalah jenama mewakili imej dan mesej hendak disampaikan kepada golongan reka bentuk,pasti ramai setia menjadi pembaca blog kamu.

Biar Berturutan
Hari-hari mengemas kini dengan informasi berguna. Pastikan ada sahaja perkara baru dalam blog agar pengunjung tidak lupa.

Mengundang
Blog kamu boleh jadi sangat mengundang. Terutama jika ada komunikasi dua hala. Adakah ruangan untuk pembaca memberi komen dan rajin-rajin membalasnya.

Sebarkan Kewujudan
Cari link dengan semua orang. Sebarkan kewujudan blog menerusi komuniti yang ada. Mungkin dengan menyertai sosial networking seperti facebook misalnya.

Ambil Risiko
Bloggers baru sering takut meneroka. Tambah saja tools baru pada muka surat blog kamu dan berseronoklah.

Minta Tolong
Bloggers berpengalaman pasti memahami ruangan blog ini sering berubah keadaanya. Jadi kesatuan itu penting. Tiada istilah segan bertanya atau malu meminta pertolongan. Para bloggers wajar saling menolong.

Terus Belajar
Internet bertukar sangat pantas. Peraturan baru juga mendatang jadi teruskan belajar dan jangan ketinggalan. Kalau tidak,pengunjung blog kamu lari.

Jadi Diri Sendiri
Ingat, blog kamu melambangkan peribadi. Pembaca setia akan kembali mahu membaca apa seterusnya komen kamu. Jadilah telus dan jadilah diri kamu sendiri.

Sumber In Trend April 2009
Writing By :: Miss Nadya


12 Comments

Sayang Saya

Love