Review The Twilight Saga : Breaking Dawn Part 1



 4.5 bintang nad bagi untuk filem ni..^_*

Rindu jugak kat blog picisan yang huduh ni. 25/11/2011 hari tu nad pergi kuantan dan dah buat entry Off To Kuantan. Lepas tu nad tengok wayang dekat East Coast Mall, Kuantan. Malangnya nad tak amik gambar langsung kat sana. Macam tah apa-apa je sebab masing-masing tak ada rasa nak amik gambar kat sana. Nad yang sengal ni tertinggal Baby Nad(DSLR) dalam kereta En.Boyfie. Galaxy Tab En.Boyfie pulak peram buat jeruk dalam beg nad. Hish apa ke sengal tak tahu.

Bella dan Edward merancang untuk berkahwin. Ayah Bella sangka Bella mengandung anak Edward kerana berkahwin pada usia 18 tahun. Tapi Bella menerang kan kepada ayahnya yang dia ingin berkahwin dengan Edward bukan sebab dia mengandung.

Pada hari perkahwinan mereka, ibu Bella hadir untuk melihat Bella untuk kali terakhir. Seminggu mereka berbulan madu, Bella merasakan timbulnya bonjolan di perut seperti dia mengandung. Edward mula rasa takut dan dia membawa Bella balik serta meyuruh bapanya Carlisle menggugurkan kandungan Bella.

Dalam masa yang sama, Bella memanggil Rosalie dalam usaha membantunya menghalang proses pengguguran tersebut. Jacob dan puak serigala(Werewolf) telah mendapat tahu tengtang kandungan Bella dan mereka mengambil keputusan untuk menghalang anak Bella daripada terus hidup. Sam, ketua mereka mengatakan bahawa Bella harus dibunuh. Jacob menghalang keras tindakan ketuanya itu.

Korang kene tengok untuk tengok kehenseman Werewolf & Vampire..^_*



Nak tahu lebih lanjut pasal karakter mereka? Jom pergi Wikipedia

Wayang di Malaysia terpaksa memotong segala adegan panas mereka tetapi dalam movie yang nad download semua nya ada. Bagus jugak dia potong sebab hari tu masa nad tengok wayang. Ada jugak budak bawah umur yang menonton. Macam mana GSC ni boleh terlepas tak tahu.^_*

Nak download??



Nota 1 : download semua part termasuk dengan hjsplit tu. korang perlu join guna hjsplit dulu sebelum dapat tengok. cara menggunakan hjsplit

Terima kasih hafizi.unlimited@online atas sumbangan hjsplit (^_^)

Nota 2 : untuk TSRip korang perlu download kesemua part dan winrar@extract part 1 sahaja. winrar@extract akan auto join. selamat menonton. ikhlas dari adminkongsi  (^_^)

14 Comments

Sayang Saya

Love